SATIN ALMA / HARCAMA İŞLEMLERİ
Proje yürütücüleri EBYS üzerinden yazı ile projelerine ait satın alma ihtiyaçlarını BAP Koordinatörlüğüne iletirler.
Yazıya Proje İhtiyaç Talep Formu’nun eklenmesi gerekir, ihtiyacın/satın almanın türüne göre aşağıdaki belgeler de eklenir:
Teknik Şartnameler
Seyahat Bilgi ve Giderleri Listesi
BAPKO tarafından satın alma talebi üzerine Onay Belgesi hazırlanır.
Proje kapsamında alınacak mal veya hizmetlerin teknik özellik arz etmesi durumunda proje yürütücüsü, piyasa fiyat araştırmacısı olarak görevlendirilebilir.
Piyasa Fiyat Araştırmacısının Yapacağı İşlemler
3 tane ilgili firmalardan fiyat teklifi / proforma fatura alınır
Gelen fiyat tekliflerine göre Piyasa Fiyat Araştırma Tutanağı hazırlanır
En uygun teklif veren firma/firmalara Sipariş Mektubu gönderilir
Mallar ve fatura gerekli kontrollerden sonra teslim alınır ve Muayene Kabul Belgesi hazırlanır.
BAP FATURA Bilgileri:
E-FATURA kullanan firmalara verilecek bilgiler: e-fatura senaryosu: kamu/temel fatura, 1.VKN: 5580676648, 2. VKN:1750684544
E ARŞİV FATURA veya KAĞIT FATURA kullanan firmalara verilecek bilgiler: VKN:1750684544 Müşteri açıklaması: BAP Koordinatörlüğü KLÜBAP...Nolu proje
BAPKO’ya Teslim Edilecek Belgeler
- Fiyat teklifleri / proforma faturalar (mail çıktısı olabilir)
- Sipariş Mektubu
- Piyasa Fiyat Araştırma Tutanağı
- Muayene Kabul Belgesi
- Fatura (arkası proje yürütücüsü tarafından imzalanacak)
- Firma vergi borcu yoktur yazısı
Önemli:
Hem E-fatura hem E-arşiv fatura mükellefi olan firmaların E-fatura kullanmaları zorunludur.
Alınan ürün veya hizmetin bedeli 5.000 TL ‘yi aşması durumunda ilgili firmadan vergi borcu yoktur yazısı talep edilir.
Vergi borcu olan firmalara (5.000 TL'den çok) ödeme yapılamaz, alacağı tutar vergi borcuna mahsup edilir
Hizmet alımlarında (resmi kurumlar hariç) fatura tutarının 2.000 TL’ yi (2022 yılı için) aşması durumunda KDV tevkivatı yapılarak faturanın hazırlanması sağlanır.
Teslimi, sunumu veya yapımı belli bir süreyi gerektiren hizmet alımlarında sözleşme imzalanması gerekmektedir. (Laboratuar analizleri hariç.)
AVANS (ÖN ÖDEME) TALEBİ
Mal veya hizmet alımı yapmak isteyen Proje Yürütücüsü EBYS üzerinden yazı ile talepte bulunur.
Yazıya Avans Talep Formu ve varsa Harcama Yetkilisi Bildirme Formu eklenir.
Avans talebinin kabul edilmesi durumunda onay alınır ve ödeme emri düzenlenerek ilgili yürütücü veya mutemedin hesabına avans tutarı aktarılır.
Piyasa araştırması yukarıda belirtildiği üzere teklif alınarak ve ilgili formlar düzenlenerek yapılır.
Mal/hizmet bedeli haksahibine peşin ödenir. (ödeme banka yoluyla ve açıklama belirtilerek yapılır,iş bitiminde dekontun teslim edilmesi gerekmektedir.)
*Hizmet alımlarında (özel firmalardan), faturada kdv tevkifatı yapılması sağlanır
*Ödeme yapılacak firmadan vergi borcu yoktur yazısı istenir,
*Firmanın ilgili kanunca belirlenen limitler üstünde vergi borcu olması durumunda firmaya ödeme yapılmaz, alacağı tutar mahsup esnasında vergi borcuna kesilir
*Ön ödeme esnasında firmadan "vergi borcu yoktur" yazısı almak ve vergi borcu durumuna göre firmaya ödemeyi yapmak Piyasa Fiyat Araştırmacısının sorumluluğundadır.
Avanstan kalan para olur ise proje özel hesabına iade edilir.
Avansın kapanış işlemi için piyasa araştırma evrakları, fatura ve iade varsa dekontu BAPKO'ya teslim edilir ve avans en geç 2 ay içinde kapatılır.